Η Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, ΙΠΣΥ-Ε.Κ. Αθηνά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και την Ένωση Ελλήνων Αρχαιολόγων, διοργανώνει Σχολείο Κατάρτισης με θέμα: Αρχαιολογική έρευνα – παραγωγή γνώσης και ψηφιακό περιβάλλον, στο πλαίσιο του δικτύου COST-ARKWORK (COST Action COST-ARKWORK CA15201 Training School 2017). Το Σχολείο Κατάρτισης στοχεύει στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με τους σκοπούς, τις θεωρίες, τις έννοιες και τις μεθόδους μελέτης των αρχαιολογικών πρακτικών, εξετάζοντας τις πιο πρόσφατες ψηφιακές μεθόδους και πώς αυτές έχουν επηρεάσει την παραγωγή αρχαιολογικής γνώσης και τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Κατά τη διάρκεια του Σχολείου θα διερευνηθεί πώς οι αρχαιολόγοι διεξάγουν μία έρευνα πεδίου, καθώς και το πώς τεκμηριώνουν τα αρχαιολογικά ευρήματα σε διάφορες χώρες και συνθήκες. Τέλος, θα εξεταστεί περαιτέρω ο τρόπος με τον οποίο η ανάλυση των αρχαιολογικών δεδομένων μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη πρακτικών για την έρευνα πεδίου, καθώς και η χρήση και χρησιμότητα των αρχαιολογικών ευρημάτων για διαφορετικές ομάδες ενδιαφέροντος.
Το Σχολείο Κατάρτισης θα διεξαχθεί στην Αθήνα από 6 έως 10 Νοεμβρίου 2017.
Καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής: 3 Ιουλίου 2017
Πρόσκληση συμμετοχής: https://www.arkwork.eu/wp-content/uploads/2017/05/Callfortrainees_Arkwork_Athen.pdf?97fd2e
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο του ARKWORK, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.arkwork.eu/2017/05/12/cost-action-cost-arkwork-ca15201-training-school-2017-call-for-trainees/
Πρόγραμμα (υπόκειται σε αλλαγές):
Δευτέρα, 6.11.2017 – Εισαγωγή και ερευνητικά προγράμματα σπουδαστών
9:00 – 11:00 Εισαγωγή – σκοπός, θεωρητικό πλαίσιο.
11:00 – 16:00 (3 Eισηγήσεις): Υποβολή ερωτήσεων
Ο εκπαιδευόμενος υποβάλλει τις δικές του ερωτήσεις ή/και παρουσιάζει τα ερευνητικά πεδία ενδιαφέροντός του σε σχέση με το περιεχόμενο του Σχολείου.
Προετοιμασία: ο εκπαιδευόμενος πρέπει να προετοιμάσει υλικό/ερωτήσεις που να σχετίζονται με τα ερευνητικά πεδία που τον ενδιαφέρουν.
16:00 – 17:00 Ο εκπαιδευόμενος θέτει και καταγράφει τους μαθησιακούς στόχους που επιθυμεί να πετύχει παρακολουθώντας το Σχολείο
Τρίτη, 7.11.2017 – Επισκόπηση των ψηφιακών πρακτικών και μεθόδων
9:00 – 17:00 Επισκόπηση των πρακτικών της αρχαιολογικής έρευνας μέσα στο ψηφιακό περιβάλλον.
1/2 ώρα παρουσιάσεων (συνολικά 8-10) με θέμα τις διαφορετικές μεθόδους μελετών/εμπειριών σχετικά με την χρήση των ψηφιακών μεθόδων και εργαλείων.
Τετάρτη, 8.11.2017 – Μελέτη αρχαιολογικών πρακτικών: κρίσιμα ζητήματα σε διεπιστημονικο πλαίσιο
9:00 – 11:00 Στρογγυλό τραπέζι I – Ζητήματα και προσεγγίσεις από την σκοπιά της Ανθρωπολογίας και των Σπουδών Επιστημής και Τεχνολογίας (Science and Technology Studies, STS).
11:30 – 13:30 Στρογγυλό τραπέζι II – Ζητήματα και προσεγγίσεις από την σκοπιά της Επιστήμη της πληροφόρησης και της Πληροφορικής.
Απόγευμα: Παρουσίαση των ατομικών εκθέσεων των μαθητών
Εργασία: Έκθεση 500 λέξεων στην οποία θα εκφράζονται σκέψεις και προβληματισμοί πάνω στις γνωστικές διεργασίες της έρευνας πεδίου.
Πέμπτη, 9.11.2017 – Μελέτη αρχαιολογικών πρακτικών: μέθοδοι έρευνας
9:00 – 13:00 Μελέτη περίπτωσης I – Εθνογραφία της αρχαιολογίας – ομιλητές: Tonia Davidovic, Matt Edgworth – Διάλεξη/ αλληλεπίδραση με την τάξη (9:00 – 10:30).
Εργαστήριο με βάση το υλικό φακέλων/μελετών περίπτωσης (11:00 – 13:00).
14:00 – 18:00 Μελέτη περίπτωσης II – Συνέντευξη και ανάλυση εγγράφων – ομιλητές: Κωστής Δάλλας, Αγιάτη Μπενάρδου – Διάλεξη/ αλληλεπίδραση με την τάξη (14:00 – 15:30).
Εργαστήριο με βάση το υλικό φακέλων/μελετών περίπτωσης (16:00 – 18:00).
Παρασκευή, 10.11.2017
9:00 -17:00 Τελική συζήτηση, συμπεράσματα.
Δυνατότητα εκδρομών: Κυριακή, 5.11.2017 και Σάββατο, 11.11.2017